مواد غذایی منجمد
نوشته شده توسط : nasrin

مواد غذایی منجمد

مواد غذایی منجمد انجماد نوعی انتقال حرارتی است، تصریح کرد: البته این حرارت از محصول خارج شده و به آن اضافه نمی‌شود. این روش، بهترین روش فرآیند غذا در کشور‌هایی است که به تعداد کافی یخچال و فریزر‌های خانگی دارند، ولی این امر باعث ایجاد مسئولیت بیشتر برای مصرف کننده در انتقال مناسب مواد می‌شود.

سوپرمارکت اينترنتي

انجماد، سرعت رشد میکروب‌ها را کاهش می‌دهدوی با بیان اینکه انجماد سرعت رشد میکروب‌ها را کاهش می‌دهد، عنوان کرد:، ولی این کار برای ممانعت از فساد یا ایجاد مشکلات سلامتی در محصولات رفع انجماد خرید مواد غذایی منجمد شده‌ای که به‌طور مناسب نگهداری نشده‌اند، کافی نیست.

خريد از سوپرمارکت اينترنتي

به گفته این عضو هیأت علمی دانشگاه، سرعت انجماد مواد تحت تأثیر تجهیزات انجماد و خصوصیات محصول است؛ اگرچه آب در صفر درجه سانتی گراد منجمد می‌شود، اما غذا‌ها دمای انجماد کمتری دارند. به عنوان نمونه باید خرید مواد غذایی منجمد دانست قند، نمک و سایر ترکیبات به عنوان عامل ضد انجماد عمل می‌کنند.

خريد محصولات بهداشتي از سوپرمارکت اينترنتي

وی با بیان اینکه در خلال انجماد، ابتدا آب منجمد شده که باعث تغلیظ سایر مواد می‌شود، گفت: انجماد از خارج ماده غذایی به سمت داخل آن رخ می‌دهد. اگر غذا سریعاً منجمد نشود، تغلیظ ترکیبات مواد غذایی مخصوصاً آنزیم‌ها (مواد تنظیم کننده واکنش‌های بدن)، موجب از دست رفتن کیفیت ماده غذایی می‌شود. به همین دلیل خرید مواد غذایی منجمد سبزی‌ها غالباً قبل از انجماد، آنزیم‌بری می‌شوند تا مانع آسیب رسانی به کیفیت آن‌ها شود.

سفارش انواع محصولات از سوپرمارکت اينترنتي

انواع روش‌های انجماد، خاطرنشان کرد: انجماد در هوای ساکن، قدیمی‌ترین و آرام‌ترین روش برای انجماد غذاست که غالباً آسیب زیادی به کیفیت ماده غذایی می‌رساند. دومین روش دمیدن هوای سرد است که نسبت به روش خرید مواد غذایی منجمد اول دمیدن هوا با فشار بالا دارای دمای کمتر از ۳۰- درجه سانتی گراد برای تسریع فرآیند انجماد است.

سوپرمارکت اينترنتي در اروميه

انجماد غیرمستقیم را روش بعدی عنوان کرد و گفت: در روش انجماد غیر مستقیم یک غذا یا بسته حاوی غذا در تماس با سطح سرد قرار می‌گیرد. تأثیر این نوع انجماد به آن بستگی دارد که چه مقدار تماس بین غذا و سطح انجماد وجود دارد. قابل توجه است که به وجود آمدن لکه‌های سفید در سطح محصولات یخ زده معمولاً به دلیل از خرید مواد غذایی منجمد دست دادن آب سطحی اتفاق می‌افتد که در صورت بسته بندی مناسب و انجماد سریع می‌توان مانع از آن شد.

اپليکيشن آنلاين سوپرمارکت اينترنتي

انجماد سریع انفرادی (IQF: Individual Quicq Freezing) را یک روش انجماد دیگر دانست و گفت: این روش شامل غوطه‌ور کردن محصولات غذایی در داخل مایعات سرد کننده است. در این روش، چون محصول تماس کمی با هوا دارد، احتمال کمتری برای اکسیداسیون یا از دست رفتن رطوبت دارد. غوطه‌ورسازی در داخل نیتروژن یا سایر مایعات دارای دمای بسیار کم، سریع‌ترین و گران‌ترین روش برای انجماد غذاهاست که در اثر آن محصولات منجمد با کیفیت خرید مواد غذایی منجمد بالاتر تولید می‌شود.

[caption id="attachment_917" align="alignnone" width="300"]مواد غذایی منجمد مواد غذایی منجمد[/caption]

اپليکيشن سوپرمارکت اينترنتي

وی همچنین با ذکر نکاتی مهم درخصوص روش نگهداری انجماد، خاطرنشان کرد: انتقال نامناسب غذا‌های رفع انجماد شده می‌تواند خطراتی برای سلامتی غذا ایجاد کند. غذا‌های رفع انجماد شده به‌علت رشد آزادانه خرید مواد غذایی منجمد میکروب‌ها بعد از ذوب، نباید در دمای بالاتر از °C ۵ نگهداری شوند.

خريد منسوجات از سوپرمارکت اينترنتي

رفع انجماد سریع در مایکروفر یا رفع انجماد آرام در یخچال ایمن‌ترین روش‌ها هستند. گوشت و محصولات لبنی رفع انجماد شده، احتمال خطر بیشتری نسبت به محصولات غلات یا سایر محصولات گیاهی دارند؛ چون بیشتر آلوده خرید مواد غذایی منجمد شده و بیشتر موجب تحریک رشد میکروارگانیسم‌ها می‌شوند.

سفارش حبوبات از اپليکيشن سوپرمارکت اينترنتي

برای تعیین تاریخ انقضای غذا‌های منجمد، فرض بر آن است که محصول در شرایط مناسب نگهداری شده و اگر به صورت منجمد نگهداری نشود، استفاده نمی‌شود. در برخی مواد، شاخص‌های نماینده دما- زمان روی بسته بندی خرید مواد غذایی منجمد قرار داده می‌شود تا به مصرف کننده اخطار دهند که توجه به آن توصیه می‌شود.

انواع خريد از سوپرمارکت اينترنتي

با اشاره به غذا‌های قابل انجماد، تصریح کرد: تقریباً تمامی غذا‌های مصرفی به جز غذا‌های کنسروی و همچنین تخم‌مرغ داخل پوسته را می‌توان فریز کرد. علاوه بر این کیفیت بعضی از غذا‌های منجمد شده مانند مایونز، بسیاری خرید مواد غذایی منجمد از سس‌ها و کاهو پس از ذوب شدن یخ کاهش می‌یابد.

خريد لبنيات از سوپرمارکت اينترنتي

با بیان اینکه غذا‌هایی که در فریزر در دمای ثابت نگهداری می‌شوند، سالم هستند، تصریح کرد: علاوه بر دما، طول مدت نگهداری مواد غذایی به صورت منجمد هم بروی کیفیت غذا اثر می‌گذارد. انجماد با کاهش سرعت تحرک مولکول‌ها، باعث غیرفعال شدن میکروب‌ها می‌شود. در نتیجه انجماد، عمر ماندگاری گوشت طولانی‌تر شده و از خرید مواد غذایی منجمد فساد غذا و ایجاد بیماری‌های میکروبی جلوگیری می‌شود.

خريد اينترنتي سوپرمارکت

وی با بیان اینکه انجماد در دمای C° ۱۸- باکتری‌ها، مخمر‌ها و کپک‌ها را غیر فعال می‌کند، اظهار کرد: وقتی ماده غذایی رفع انجماد می‌شود، ممکن است این میکروب‌ها دوباره فعال شوند، بنابراین باید به شرایط نگهداری غذای خرید مواد غذایی منجمد رفع انجمادشده، دقت شود و مانند غذای تازه نگهداری شود.

خريد محصولات سوپر مارکت

وی با اشاره به تأثیر انجماد بر تازگی و کیفیت مواد غذایی، عنوان کرد: اگر غذای تازه از همان ابتدا، فریز شود بعد از رفع انجماد کیفیت بهتری نسبت به غذایی که در انتهای عمر ماندگاری‌اش فریز شده است، دارد. غذا باید در دمای C° ۱۸- یا کمتر نگهداری شود تا محتوای ویتامین‌ها، رنگ، طعم و بافت غذا حفظ شود. انجماد به مواد مغذی آسیب خرید مواد غذایی منجمد نمی‌رساند.

انواع محصولات سوپر مارکت

این متخصص تغذیه با اشاره به تأثیر انجماد بر فعالیت آنزیم‌ها، خاطرنشان کرد: فعالیت آنزیم‌ها باعث تخریب کیفیت غذا می‌شود. آنزیم‌های موجود در مواد غذایی حیوانی و گیاهی باعث رخ دادن واکنش‌های شیمیایی قبل و بعد از خرید مواد غذایی منجمد برداشت می‌شود و انجماد سرعت فعالیت‌های آنزیمی را کاهش می‌دهد.

[caption id="attachment_920" align="alignnone" width="300"]خرید اینترنتی مواد غذایی منجمد خرید اینترنتی مواد غذایی منجمد[/caption]

خريد اينترنتي لبنيات

وی با بیان اینکه بسته‌بندی کاغذی به حفظ کیفیت غذا کمک کرده و مانع از سوختگی ناشی از انجماد می‌شود، تصریح کرد: لکه‌های خاکستری که در سطح گوشت و مواد غذایی مختلف منجمد شده دیده می‌شوند، اصطلاحاً سوختگی ناشی از انجماد گفته می‌شود که غذا را ناسالم نمی‌کند، فقط در این نقطه‌ها غذا خشک می‌شود. در صورتی که بسته‌بندی نسبت به هوا نفوذپذیر باشد، کیفیت محصول منجمد طی زمان کاهش می‌یابد. برای انبارداری طولانی‌تر، تعداد لایه‌های بسته‌بندی بیشتری لازم است.

خريد اينترنتي تنقلات

میرمقتدایی با بیان اینکه در غذا‌های منجمد تغییر رنگ رخ می‌دهد، عنوان کرد: رنگ قرمز روشن گوشت طی انجماد تیره‌تر شده و تقریباً قهوه‌ای رنگ می‌شود که می‌تواند به علت فقدان اکسیژن و نگهداری طولانی مدت به شکل منجمد باشد. انجماد معمولاً اثری بر تغییر رنگ گوشت پرندگان ندارد، فقط استخوان و گوشت نزدیک استخوان تا حدودی تیره‌تر می‌شود. کاهش رنگ در سبزیجات منجمد و غذا‌های پخته در نتیجه بسته‌بندی نامناسب و خشک شدن محصول طی نگهداری رخ می‌دهد.

خريد اينترنتي انواع تنقلات

این متخصص با بیان اینکه انجماد باید سریعاً انجام شود تا کیفیت غذا در بهترین حالت حفظ شود، اظهار کرد: انجماد سریع مانع از تشکیل کریستال‌های یخ بزرگ می‌شود، چون زمان کافی برای بزرگ شدن کریستال‌های یخ وجود خرید مواد غذایی منجمد ندارد. انجماد آرام باعث ایجاد کریستال‌های بزرگ و مخرب می‌شود.

بهترين سوپر مارکت اينترنتي

در خلال رفع انجماد، ذوب کریستال‌های بزرگ باعث آسیب به سلول‌ها و باز شدن دیواره سلولی و خروج آب و سایر مواد غذایی داخل سلول‌ها می‌شود. مثال بارز آن خروج آب از گوشت در خلال رفع انجماد آن است که هر چه زمان خرید مواد غذایی منجمد انجماد طولانی‌تر، کریستال‌های تشکیل شده درشت‌تر و در نهایت خروج آب از گوشت بیشتر اتفاق می‌افتد.

سفارش آنلاين از سوپر مارکت اينترنتي

هرچه ضخامت ماده غذایی بیشتر باشد به زمان انجماد بیشتری نیاز دارد؛ بنابراین برای انجماد بهتر و سریع‌تر، ضخامت بسته بندی مواد غذایی را کمتر کنید. به یاد داشته باشیم به طور معمول غذای دارای ضخامت ۵ سانتی متر طی ۲۰ ساعت، در فریزر خانگی منجمد می‌شود. اگر فریزر شما قسمت انجماد سریع دارد، از آن استفاده کنید. هیچ وقت بسته‌ها را به دیواره فریزر نچسبانید و به جای آن به صورت یک لایه نازک در طبقات مختلف پخش خرید مواد غذایی منجمد کنید.

سفارش محصولات از سوپر مارکت اينترنتي

با بیان اینکه غذای منجمد، سالم می‌ماند، گفت: زمان نگهداری پیشنهادی تنها به منظور حفظ کیفیت است و در خرید مواد غذایی منجمد همین رابطه زمان نگهداری مناسب مواد غذایی مختلف در زیر آمده است.

وبسايت اينترنتي سوپرمارکت

وی با بیان اینکه هیچ وقت غذای منجمد را در مکان‌هایی مانند پارکینگ، زیرزمین، ماشین و ... رفع انجماد نکنید، گفت: سه راه مناسب ذوب کردن یخ غذا به ترتیب در یخچال، در آب سرد و درمایکروویو است و بهتر است زمان‌بندی طوری باشد که زمان کافی برای ذوب کردن آرام یخ در یخچال وجود داشته باشد. برای رفع انجماد سریع‌تر، غذا‌ها را خرید مواد غذایی منجمد در پلاستیک ضد آب داخل آب سرد قرار دهید.

خريد اينترنتي محصولات پروتئيني

دمای آب را چک کنید که سرد باشد و هر ۳۰ دقیقه آب را عوض کنید بعد از ذوب شدن یخ، غذا را سریع بپزید.وی افزود: وقتی از ماکروویو برای رفع انجماد استفاده می‌کنید، طوری برنامه‌ریزی کنید که بلافاصله بعد از ذوب یخ، غذا خرید مواد غذایی منجمد پخته شود؛ زیرا طی ماکروویو کردن برخی نقاط غذا گرم شده و فرآیند پخت آغاز می‌شود.

خريد محصولات پروتئيني

عضو هیأت علمی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه با اشاره به انجماد مجدد مواد غذایی اظهار کرد: وقتی غذا در یخچال رفع انجماد می‌شود، انجماد مجدد غذا در صورتیکه پخته نشده باشد، اثر نامطلوبی بر سلامتی ندارد.چه فریزرتان از یخچال جدا باشد، چه با هم یکی باشند اصول منجمد کردن مواد باهم یکسان است. با استفاده از راهنمایی که به شما ارائه می دهیم می توانید در زمان، هزینه و خرید مواد غذایی منجمد تلاشتان در آشپزخانه صرفه جویی کنید.

محصولات بهداشت و سلامت در سوپرمارکت اينترنتي

قبل از منجمد کردن غذاها اجازه دهید تا خنک شوند. منجمد کردن غذایی که هنوز گرم است نه تنها درجه حرارت فریزر را بالا می برد بلکه می تواند منجر به آب شدن یخ غذاهای دیگر نیز شود.تنها در صورتی غذاها را مجددا منجمد کنید که در این بین می پزیدشان. هنگامی که یخ غذایی منجمد باز می شود باکتری ها به خصوص در دمای خرید مواد غذایی منجمد اتاق به سرعت رشد می کنند.

خريد مواد غذايي

اگر دوباره در فریزر قرار دهید باکتری ها نجات پیدا می کنند و احتمال اینکه در دفعات بعدی که مجددا یخ آنها باز می شود این باکتری ها به سطوح بالاتری از خطرناک بودن رسیده باشند بسیار زیاد می شود. به همین علت اگر برای مثال گوشت یخ زده را از فریزر در آورده و آن را بپزید و غذایی که با آن پخته اید را منجمد کنید هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. چون روند پخت و پز باعث از بین رفتن باکتری ها می شود.

خريد انواع مواد غذايي

روشن بودن فریزری که کاملا پر است بسیار اقتصادی تر است؛ چون هوای سرد نیازی به گردش بیش از حد ندارد و انرژی کمتری مصرف خواهد شد. اگر فضای خالی زیادی دارید می توانید بطری های پلاستیکی را تا نیمه از آب پر کرده و از آنها برای پر کردن فضاهای خالی استفاده کنید. هم چنین می توانید فریزر را با اقلامی که به صورت روزمره استفاده می کنید، مانند نان تکه شده یا نخود فرنگی، پر کنید.

[caption id="attachment_921" align="alignnone" width="300"]انواع مواد غذایی منجمد انواع مواد غذایی منجمد[/caption]

انواع مواد غذايي

مطمئن شوید که غذاها را به درستی بسته بندی کرده اید؛ در غیر این صورت غذای شما می تواند فریزر-سوخته شود.مقادیری که منجمد می کنید را کنترل کنید. غذاها را در ابعادی متناسب بسته بندی کنید. وقتی خانواده شما خرید مواد غذایی منجمد سه نفره است لازم نیست غذاها را به اندازه غذای 8 نفر بسته بندی کرده و منجمد کنید.

ميوه و سبزيجات تازه

اگر شک دارید، بیرون بریزیدشان. برخلاف چیزی که همیشه همه فکر می کنند، منجمد کردن باکتری ها را از بین نمی برد. اگر شک دارید که غذایی چقدر منجمد بوده یا کمی به اینکه یکبار یخ آن آب شده یا نه شک دارید ریسک خرید مواد غذایی منجمد نکنید و بیرون بریزیدش.

خريد انواع نوشيدني در سوپرمارکت اينترنتي

مواد غذایی تازه را نگه دارید. غذاهای کهنه را به این علت که نمی خواهید اسراف شود منجمد نکنید؛ نکته اصلی منجمد کردن نگه داشتن غذا و مواد خوراکی دقیقا به همان صورتی که اول بوده اند است و منجمد کردن آن خرید مواد غذایی منجمد کیفیتش را بهتر نخواهد کرد.

خريد انواع نوشيدني

برچسب هایی دوستانه. ممکن است در ابتدا کمی دشوار باشد اما باور کنید تنها در صورتیکه بسته بندی های شما برچسب داشته باشند به راحتی به خاطر خواهید آورد که چه چیزی را منجمد کرده اید. نیازی نیست که همه چیز را دقیق یادداشت کنید، می توانید حتی با ماژیکی آبی برای غذاهای خام و ماژیکی قرمز برای غذاهای پخته خرید مواد غذایی منجمد شده نشانه بگذارید. سعی کنید همیشه تاریخ روزی که غذا را منجمد کرده اید هم روی آن بنویسید.

انواع نوشيدني

یخ زدایی یک الزام است. فریزری پر از یخ به هیچ عنوان مفید و کارا نیست، بنابراین همیشه به یاد داشته باشید که اگر فریزرتان پر از یخ بود حتما یخ زدایی کنید. نگران غذاهای درون آن نباشید؛ اکثر مواد غذایی چندین ساعت به خرید مواد غذایی منجمد صورت یخ زده در یخچال باقی می مانند و تا یخ فریزر به طور کامل آب شود آسیبی به آنها نخواهد رسید.

انواع نوشيدني در سوپرمارکت اينترنتي

در موارد اضطراری… اگر برق قطع شد یا فکر کردید فریزرتان به هر دلیلی خاموش شده، درب فریزر را باز نکنید. خرید مواد غذایی منجمد غذاها باید تا 24 ساعت به طور یخ زده در فریزر باقی بمانند که این فرصتی برای شماست تا مشکل را حل کنید.

خريد محصولات پروتئيني در سوپرمارکت اينترنتي

یکی از ترفند های خانه داری خانم های آشپز و خانه داری زمانی که مواد غذایی زیادی دارند مثلا یک فرد داری باغ سبزیجات است برای اینکه این مواد فاسد نشود آن را در فریزر منجمد نگه میدارد تا در دفعات مختلف از مواد غذایی منجمد استفاده کند و هیچ اسرافی نکند در فریزر کردن مواد غذایی راه هایی وجود دارد که می توان اینکار را انجام داد که یکی از از راه ها کنسرو کردن و ترشی کردن مواد است که در پرشین وی بخوانید

محصولات پروتئيني

نکاتی که باید هنگام مصرف مواد غذایی رعایت کرد به اندازه مراحل مختلف انجماد حائز اهمیت است. برای این که یک مواد غذایی منجمد هنگام مصرف ، طعم و بو و رنگ خوبی داشته باشد، باید هنگامی که یخ آن باز می شود، به چند نکته توجه کرد.

تنقلات

نکاتی که باید در مصرف مواد غذایی منجمد رعایت کنیمتجربه ثابت کرده است کهب هترین روش ” باز کردن” مواد غذایی منجمد ، طبخ آن است ( یعنی همانطور که منجمد است، در ظرف بگذاریم و حرارت دهیم) .این روش علاوه بر این که بهترین روش از نظر حفظ خواص مواد است ، از نظر وقت نیز صرفه جویی به حساب می آید و زمانی که فرصت کافی برای تنظیم برنامه غذایی از پیش وجود ندارد ، مفید واقع می شود.

خريد لبنيات

اصول اولیه برای باز کردن مواد غذایی – ماده غذایی منجمد را تنها زمانی از بسته بندی اش خارج کنید که می خواهید مستقیماً روی اجاق بگذارید.– مواد غذایی منجمدای که از حالت انجماد خارج می شود، باید در اسرع وقت مصرف شود. – فقط مقدار مورد نیاز ماده غذایی را از فریزر خارج کنید، نه بیشتر.زیرا همانطور که بارها گفته شده ، انجماد مجدد مواد غذایی به هیچ وجه صحیح نیست.همچنین نگهداری آن در یخچال اصلاً توصیه نمی شود .– هرچه ماده غذایی زودتر ” باز شود ” بهتر است.

خريد تنقلات

به همین خاطر هم در ابتدای این بخش روش حرارت دادن ماده منجمد ( طبخ ) بهترین روش معرفی شد. روشهای مختلف باز کردن مواد غذایی منجمد می توان بسته ی مورد نظر را در دمای عادی آشپزخانه قرار داد تا به تدریج یخ آن باز شود.

خريد مواد غذايي خشک

اما تجربه ثابت کرده است که این روش بیش از این که مفید باشد ، مضر است .این روش فقط برای میوه های خام منجمد شده پیشنهاد می شود و همچنین برای شیرینی های منجمد، خمیرهای مخصوص تارت و پای و نان .در صورت استفاده از این روش ، باید بدانید که دمای آشپزخانه نباید از ۲۰ درجه سانتیگراد بیشتر باشد. بر حسب این که بسته شما چه اندازه ای داشته باشد، باید بین دو تا چهار ساعت صبر کنید تا یخ آن باز شود.

خريد محصولات لبنياتي

می توانید بسته مورد نظر را همراه کیسه یا ظرف یکبار مصرف آن در ظرفی بزرگتر ، حاوی آب ( آب سرد) قرار دهید. این روش بیشتر مناسب انواع گوشت سفید و قرمز است.روش سوم که راحت ترین و مطمئن ترین روش است ، قرار دادن بسته مورد نظر در یخچال است تا به تدریج یخ آن باز شود.

محصولات لبنياتي

این روش از این جهت مطمئن ترین شناخته شده که تغییر دمایی صورت نمی گیرد و احتمال اکسیداسیون مواد ( لااقل در سطحشان ) خیلی کمتر از دو روش پیشین است ؛ در ضمن تقریباً مناسب همه نوع مواد هست. ( از جمله انواع شیرینی ، نان و خمیر تارت و پای ) .

خريد کنسرو و غذاي آماده

برای این که بتوانید از این روش مواد غذایی منجمد استفاده کنید، بهتر است برنامه غذایی را قبلاً تنظیم نمایید تا مجبور به تصمیم گیری سریع و ناگهانی نشوید.موادی که به این طریق یخشان را باز می کنید، حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت به مصرف برسانید. ۳- در مواردی که عجله دارید، می توانید بسته مورد نظر خود را حرارت دهید تا زودتر باز شود.البته این روش برای موادی که در بسته بندی های آلومینیومی قرار دارند، مفید است .

انواع کنسرو و غذايي آماده

برای این کار فر را روی حرارت کم ( حداکثر ۶۰ درجه سانتی گراد ) تنظیم کنید ( زیرا حرارت باید کمتر از حرارت مورد نیاز برای طبخ باشد ) سپس حدود ۴۵ دقیقه بسته را در فر قرار دهید . ( از روش حرارت غیرمستقیم هم می توانید استفاده کنید). این روش برای انواع گوشت مفید است ( مگر گوشت کبابی و سرخ کردنی مثل استیک )، همچنین برای نان هم خوب است زیرا درست مانند نان تازه خواهد شد. ۴- روش آخر، طبخ مواد منجمد است .

خريد انواع کنسرو و غذاي اماده

این روش نتیجه خیلی خوبی می دهد. برای استفاده از این روش ، مواد را به محض خروج از فریزر در آب داغ یا روغن داغ قرار می دهند.موادی که معمولاً در فر می پزند مثل ژیگو و مرغ بریان را مستقیماً در فر قرار می دهند و حرارت را مطابق معمول تنظیم می کنند، فقط باید مدت زمان بیشتری را برای طبخ در نظر گرفت .گوشتهای برش داده شده مثل استیک ، فیله مرغ یا خوراک هایی مانند شامی کباب و کتلت را مستقیماً در ماهیتابه و مطابق معمول می خرید مواد غذایی منجمد پزند. https://my-sabad.com https://my-sabad.com/mag

چاشني و افزودني

سبزیجات را هم در ظرفی حاوی آب جوش و کمی نمک می ریزند تا بپزند.برای غذاهای آماده هم می توان از طبخ در فر یا از طبخ به روش حرارت غیرمستقیم استفاده کرد. در برخی موارد هم می توان، غذای آماده را در قابلمه قرار داد و حرارت داد ( مثل دلمه ).در صورتی که خمیر تارت یا پای را قبل از انجماد در قالب های آلومینیومی قرار داده خرید مواد غذایی منجمد اید، بدون باز کردن یخشان با مواد مورد نیاز پرکنید و در فر بگذارید. https://my-sabad.com https://my-sabad.com/mag

خرید مواد غذایی منجمد

آن دسته از افرادی که از مزارع و باغچه ها سبزیجات و میوه جات تازه می خرند نیز تمایل دارند که این خوراکی های تازه را طوری نگهداری کنند و مواد غذایی منجمد که به هنگام مصرف همچنان تازه باشند.کنسرو کردن و ترشی کردن یکی از راه های نگهداری سبزیجات و میوه جات و مصرف آنها در زمستان است.راه دیگر فریز کردن آنهاست. خرید مواد غذایی منجمد ولی قبل از فریز کردن باید کارهای دیگری انجام داد. https://my-sabad.com https://my-sabad.com/mag

خريد محصولات غذايي منجمد

تجهیزات و لوازم مناسب را فراهم کنید و برای کنسرو کردن باید ابتدا میکرب ها را بکشید که این کار البته ارزش غذایی آنها را کمی از بین می برد.البته باید بدانید که مواد غذایی منجمد شده به اندازه خوراکی های کنسروی خرید مواد غذایی منجمد سالم نیستند. https://my-sabad.com https://my-sabad.com/mag





:: برچسب‌ها: https://my-sabad , com , https://my-sabad , com/mag ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: